maanantai 12. joulukuuta 2016

Pelkäätkö pullahtamista juhlakautena?

Joulu ja uusivuosi sen vaan lähestyvät kovaa vauhtia. Kutsuja pikkujouluihin satelee joka suunnasta ja herkkuhammasta kolottaa. Nyt on hyvin iloista aikaa ja aika nauttia vuoden lopusta perheen ja ystävien kanssa. Turhaan ei kannata pelätä nauttimista, mutta ei kannata unohtaa järkeä kokonaan. Juhlakaudesta voi nauttia hyvällä omatunnolla menemättä täysin yli.
Throwback rippijuhlien juhlapöytään
Ensinnäkin älä rajoita itseäsi täysin. Joulu on kerran vuodessa ja seurustelutapahtuma, joten nyt on syytäkin nauttia. Älä lähde skippaamaan päivän aterioita ''säästääksesi'' kaloreita jouluateriaan. Näin toimiessa olet ilta-aikaan liian nälkäinen ja suuhun tulee helposti lapottua vähän liikaakin kaikkea. Enemmin syö normaalisti, mutta ehkä hieman kevyemmin.

Joulupöydästä ruokaa valittaessa kannattaa ensin varmistaa proteiinin saanti. Käy ensin proteiinin kimppuun ja lisää sitten mahdolliset hiilihydraatin lähteet lautaselle. Muista syödä asioita, joista sinä tykkäät enemmin kuin otan-nyt-vaan-kaikkea-koska-yolo-mutta-ei-kyl-ihan-mun-lempiruokia -asenteella. Itse ottaisin ruokia, joita ei saa yleensä kuin vain tähän aikaan vuodesta. Esimerkiksi jotkin tietyt karkit, jotka löytyy aina kaupasta, jäävät mun lautaselta pois. Enemmin otan jotain mamman leipomaa kakkua, jota saan harvemmin. Kyseessä on järkevästi syöminen ei rajoittaminen. Karsin kaikki turhemmat vaihtoehdot pois ja nautin niistä harvemmista joulun antimista. Kannattaa myös syödä kylläisyyteen asti eikä sen yli, näin välttää kamalaa ähkyä. Mieli pysyy tyytyväisempänä, kun masu on kylläinen niistä kauan himoituista jouluherkuista muttei liian täynnä.
Ja hei loma-aikanakin voi kuntoilla! Mulle tämä on erityisesti lempi-aikaa, koska salit ovat melko tyhjiä ja lisäruoka antaa ihanasti buustia treeniin. Mene kaverin kanssa nauttimaan tyhjästä salista ja vetäkää vaikka kunnon hikinen hikitreeni adrenaliinin virtaamiseksi! Nauti kuntoilusta ja se saattaa myös lievittää mättöilyn jälkeistä turvonnutta fiilistä. Lomalla treenin voi ottaa siinä mielessä rennommin, että lähtee vaan treenaamaan sillä tavoin miten itse pitää parhaana eikä noudata mitään tiettyä suunitelmaa.

Vuoden 2011 joulukoristelut!


Jos juhlistaminen kuitenkin pääsi lähtemään vähän lapasesta, älä sitä stressaa ja aiheuta itsellesi kauheaa morkkista. Nauti hyvistä muistoista!

Isabella

Isa 16vee teini


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Translate

Minkälaisia postauksia enemmän?