keskiviikko 30. marraskuuta 2016

Tämän hetken lemppari puurokomboja ♥

Moni tietääkin varmasti jo, että puuro on elämäni suola. Näin lievästi sanottuna... Puurosta voi tehdä monipuolisen ja omanlaisen hyvinkin helposti! Puuro on yleensä luottoaamiaiseni, mutta välillä tulee vedettyä ennen tai jälkeen treeninkin. Täysjyvätuotteet, kuten puuro ovat erinomaisia sen vuoksi, että kuitujen ansiosta elimistö käsittelee ne hitaammin jakaen energiaa tasaisemmin. Puuron avulla voi aloittaa päivän saaden energiaa tasaisesti, jolloin jaksaminen on tehokasta koko aamupäivän.
Tässä postauksessa tulee kuvakooste mun aamupalapuuroista. Ehkä jokunen lukija inspiroituukin syömään puuroa.. Nam


Yllä olevasta kuvasta löytyy mustaherukkaa, taatelia, maapähkinä-voita ja proteiinina suklaanmakuista ProPudia! Tämä on ehdoton herkuttelu aamiainen. Hyvin makea ja antaa ihanasti potkua päivään. Sopii tumman kahvin kanssa 5/5



Nämä puurot koostuvat granaattiomenan siemenistä, yllä olevassa taatelit/alla kuivatut mulberryt, maapähkinä-voita ja proteiiniksi puuron sekaan on heitetty kananmunan valkuaisia, joita ei muuten itse puurosta huomaa! Kananmunanvalkuaiset lisään keittäessä puuroa ja sekoittaen. Ne lisäävät hieman kuohkeutta ja tekevät puurosta täyttävämmän. Taatelit toimivat erinomaisesti makeuttajana ja ne sisältävät hieman kuitua. Niistä sää kuitenkin paljon energiaa, joten niitä ei hullun isoja määriä tarvitse.


Näissä olen lisäproteiiniksi heittänyt nax-patukan joukkoon! Mielestäni on herkkua, kun proteiinipatukka hieman sulaa lämpimään puuroon. Kuten muutenkin kuvista huomaa, tykkään paljon makeudesta aamupalassa.


Ja lopuksi hyvin simppeli valkuais-chiapuuro mustikoilla! Chia-siemeniä voi turvottaa yön yli jääkaapissa astiassa veteen/maitoon/mantelimaitoon sekoitettuna. Kyseinen yhdistelmä pitää nälkää tosi hyvin.

Kaikki puuroni keitän useinmiten kookos-mantelimaitoon, joka tuo mukavasti lisää makeutta. Lisään myös ruokalusikallisen maca-jauhetta (postausta macan käytöstä tulee jatkossa) joukkoon lisäenergiaksi. Vaihtelua makuun voi saada myös ensin vähän ''paistamalla'' puuro kattilassa ja sitten vasta lisäät nesteen.
 Kyllä vain, voisin kirjoittaa puurosta tuhat postausta #foodporn

♥ Isabella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Translate

Minkälaisia postauksia enemmän?